W ostatnich dniach w Płocku oraz innych miastach zwrócono szczególną uwagę na wzrastający problem związany z cyberprzestępstwami, w szczególności telefonicznymi oszustwami podszywającymi się pod pracowników banków. Ostatnie doświadczenia osoby publicznej, która padła ofiarą takiego oszustwa, pokazały, jak łatwo można stać się ofiarą cyberprzestępców. Wiele instytucji zachęca do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w komunikacji telefonicznej, szczególnie tych, które dotyczą weryfikacji tożsamości rozmówcy.
Opisane zdarzenie wskazuje na nowy sposób działania przestępców, którzy potrafią z łatwością podszyć się pod autentyczne numery telefonów banków. W przypadku wątpliwości, zawsze warto zachować ostrożność i weryfikować tożsamość osoby dzwoniącej. Napotkawszy sytuację, w której rozmówca wywiera presję czasu, należy pamiętać, że prawdziwi pracownicy banku nie działają w ten sposób i nigdy nie zmuszają do natychmiastowych decyzji.
Do akcji informacyjnej włączyły się także Związek Banków Polskich oraz Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, które prowadzą kampanię „Bankowcy dla CyberEdukacji”. Celem tego przedsięwzięcia jest edukacja społeczeństwa w zakresie cyberzagrożeń i metod zabezpieczania się przed nimi. Zachęca się mieszkańców Płocka do korzystania z materiałów edukacyjnych oraz do zgłaszania wszelkich podejrzanych sytuacji związanych z próbami oszustw, aby wspólnie przeciwdziałać tym niebezpieczeństwom.
Źródło: Policja Płock
Oceń: Uwaga na oszustów! Cyberprzestępcy podszywają się pod pracowników banków
Zobacz Także